ISTRAŽIVANJE GLOBALNE KONKURENTNOSTI

Slavica Slavoljub Anđelić, Marko Trišić, Jovana Petrović

Sažetak


Blagostanje se u svim privredama stvara na mikroekonomskom nivou kroz poslovanje privrednih subjekata. Usled nestanka mnogih prepreka u međunarodnoj trgovini, smanjenja troškova transporta i komunikacija, sve zemlje i njihovi privredni subjekti takmiče se na jednom globalnom tržištu. U današnjoj svetskoj ekonomiji koju karakteriše otvorenost i integracija, konkurentnost ima ključnu ulogu, kako u razvijenim zemljama, tako i u zemljama u razvoju.

Konkurentnost je održiv rast produktivnosti vođen kvalitetom strategija i poslovanja preduzeća, na koju zajedno utiču makroekonomsko i mikroekonomsko okruženje. Nivo konkurentnosti određuje produktivnost – mera sposobnosti da se proizvedu robe i usluge koristeći postojeće vlastite ljudske, finansijske, prirodne i druge resurse. Produktivnost određuje životni standard države ili regije, prihod od kapitala, očuvanje nacionalnog bogatstva. Produktivnost zavisi i od vrednosti proizvoda i usluga (npr. njihova jedinstvenost, kvalitet), kao i od efikasnosti kojom se proizvode.


Ključne reči


konkurentnost; konkurentne prednosti; produktivnost; održivi rast

Reference


Porter M., Konkurentna prednost nacija, Nju Jork, 1990.

Velloso J.P.R., International Competitiveness and Creation of an Enabling Environment - Interaction of Public and Private Sectors, Washington D.C., 1991., str. 29-36.

Haque I.ul., International Competitiveness - Interaction of Public and Private Sectors, World Bank, Washington D.C., 1991.

Zou S., The R & D, Manufacturing and Marketing Competencies and the Firms Global Competitive Position: An Emplyricas Study, Jurnal of Global Marketing, 1999., Vol. 12(3), str. 5-21.

Ekonomski institut Zagreb, Konkurentnost Hrvatske, projekat - završni izveštaj, Zagreb, 1993.

IDM, The World Forum: The World Competitiveness Yearbook, Internet, 1999.

The World Bank, A World Free of Poverty, Competitiveness Indicators, Internet, 1999.

Butchart E., Crane K., i dr., Central European Economic Review, December 1998/January 1999, Vol. VI, No. 10.

Boncompagni T., Who is Getting in Gear for 1999, CEER, 12/98-1/99, Dow Jones Publ. Inc., Heerlen, Holandija, str. 10 -11.

World Economic Forum, Press Release, Internet, 1999.

Kotler Ph., Attracting Investment, Industry and Turisam to Cities, States and National, Marketing Places, NY, The Free Press, 1993.


Ceo tekst: PDF

Povratni linkovi

  • Trenutno nema povratnih linkova


Copyright ⓒ 2013 ..: Visoka škola za poslovnu ekonomiju i preduzetništvo - Beograd :..