ISTRAŽIVANJE GLOBALNE KONKURENTNOSTI
Sažetak
Blagostanje se u svim privredama stvara na mikroekonomskom nivou kroz poslovanje privrednih subjekata. Usled nestanka mnogih prepreka u međunarodnoj trgovini, smanjenja troškova transporta i komunikacija, sve zemlje i njihovi privredni subjekti takmiče se na jednom globalnom tržištu. U današnjoj svetskoj ekonomiji koju karakteriše otvorenost i integracija, konkurentnost ima ključnu ulogu, kako u razvijenim zemljama, tako i u zemljama u razvoju.
Konkurentnost je održiv rast produktivnosti vođen kvalitetom strategija i poslovanja preduzeća, na koju zajedno utiču makroekonomsko i mikroekonomsko okruženje. Nivo konkurentnosti određuje produktivnost – mera sposobnosti da se proizvedu robe i usluge koristeći postojeće vlastite ljudske, finansijske, prirodne i druge resurse. Produktivnost određuje životni standard države ili regije, prihod od kapitala, očuvanje nacionalnog bogatstva. Produktivnost zavisi i od vrednosti proizvoda i usluga (npr. njihova jedinstvenost, kvalitet), kao i od efikasnosti kojom se proizvode.
Ključne reči
Reference
Porter M., Konkurentna prednost nacija, Nju Jork, 1990.
Velloso J.P.R., International Competitiveness and Creation of an Enabling Environment - Interaction of Public and Private Sectors, Washington D.C., 1991., str. 29-36.
Haque I.ul., International Competitiveness - Interaction of Public and Private Sectors, World Bank, Washington D.C., 1991.
Zou S., The R & D, Manufacturing and Marketing Competencies and the Firms Global Competitive Position: An Emplyricas Study, Jurnal of Global Marketing, 1999., Vol. 12(3), str. 5-21.
Ekonomski institut Zagreb, Konkurentnost Hrvatske, projekat - završni izveštaj, Zagreb, 1993.
IDM, The World Forum: The World Competitiveness Yearbook, Internet, 1999.
The World Bank, A World Free of Poverty, Competitiveness Indicators, Internet, 1999.
Butchart E., Crane K., i dr., Central European Economic Review, December 1998/January 1999, Vol. VI, No. 10.
Boncompagni T., Who is Getting in Gear for 1999, CEER, 12/98-1/99, Dow Jones Publ. Inc., Heerlen, Holandija, str. 10 -11.
World Economic Forum, Press Release, Internet, 1999.
Kotler Ph., Attracting Investment, Industry and Turisam to Cities, States and National, Marketing Places, NY, The Free Press, 1993.
Povratni linkovi
- Trenutno nema povratnih linkova