SRPSKI PROIZVOĐAČI I "CE" ZNAK

Slavica Slavoljub An]elić, Vesna Mladenović, Marko Trišić

Sažetak


Ovaj rad ima za cilj da reši menadžersku dilemu: Da li da se upustimo u postupak dolaska do CE znaka za proizvode? Prednosti CE znaka su sledeće: uklonjene su sve tehničke barijere kod izvoza, mogućnost postizanja dobre konkurentnosti na inostranom tržištu ako se obezbedi visok kvalitet proizvoda, mogućnost ravnopravne kooperantske saradnje sa stranim firmama, veća konkurentnost i na domaćem tržištu. Poteškoće: suočavanje sa kompletnom i konzistentnom ocenom usaglašenosti svih performansi proizvoda – „trenutak istine“, troškovi ocene usaglašenosti (mogu biti visoki, pa to poskupljuje proizvod), uključivanje inostranog notifikovanog tela (cena, jezik korespodencije).


Ključne reči


CE znak; konkurentnost; evropsko tržište; proizvod

Reference


Dimitrijević, D., Englesko-srpski rečnik tehničkih termina u evropskim direktivama Novog pristupa i Globalnog pristupa, Beograd, 2006.

http://www.newapproach.org

http://www.tehnis.privreda.gov.rs/

http://ec.europa.eu/growth/tools-databases/nando/

http://ec.europa.eu/consumers_ safetuy/

http://www.nepro.gov.rs

http://pks.rs/

http://www.newapproach.org

http://www.iss.rs/

http://ats.rs/


Ceo tekst: PDF

Povratni linkovi

  • Trenutno nema povratnih linkova


Copyright ⓒ 2013 ..: Visoka škola za poslovnu ekonomiju i preduzetništvo - Beograd :..