STRATEGIJSKI PRISTUP PLANIRANJU PROPAGANDNIH AKTIVNOSTI

Vladan Cogoljević

Sažetak


Privredna propaganda ima dugu istoriju, korišćena je u različite svrhe i sa različitim ciljevima, ali njenom primenom su oduvek postizani dobri rezultati u ostvarivanju uticaja na ciljnu grupu ka kojoj je usmerena. Ona  je “najvidljivija” marketinška aktivnost preduzeća.

U savremenoj tržišnoj privredi neophodan je strategijski pristup planiranju privredne propagande kao instrumenta promocionog miksa. Prilikom planiranja propagandnih aktivnosti polazi se od analize sredine u kojoj preduzeće obavlja svoju poslovnu aktivnost i potencijala preduzeća, odnosno sposobnosti i ograničenja. Na osnovu te analize moguće je definisati realne ciljeve preduzeća a samim tim i marketing ciljeve.

Cilj ovog rada je da ukaže na značaj planiranja privredne propagande koji se ispoljava pre svega u oklanjanju stihijnosti i utiče na kontrolu promotivnih aktivnosti.


Ključne reči


integrisane marketinške komunikacije; promocija; poruka; mediji

Reference


Martinović M., Martinović S., Strategijsko preduzetništvo u budućnosti – teorijski pogled, Trendovi u poslovanu, Visoka poslovna škola strukovnih studija „Prof. dr Radomir Bojković“, Kruševac, br.11, sves. 1, 2018, pp. 101

Ognjanov G., Integrisane marketinške komunikacije, Ekonomski fakultet, Beograd, 2019, pp. 170

Kotler, P., Marketing Managment, Prentice Hall, New Jersey, 2016, pp. 590

Dimitrijević Lj., Cogoljević M., Marketing, Visoka škola za poslovnu ekonomiju i preduzetništvo, Beograd, 2018, pp. 170

Schultz D., Martin D., Brown W., Strategic Advertising Campaigns, NTC Business Books, Illinois, 1994, pp. 87

Kotler P., Marketing menadžment, Prentice-Hall international Editions, New Jersey, 2006, str. 618

Sandage H., Fryburger V., Advertising Theory and Practice, Richard D. Irwin, Illinois, 1975, pp. 87

Engel J., Warshaw M., Kinnear T., Promotional Strategy, Irwin, Illinois, 1994, pp. 36

Salai S., Hegediš I., Gubor A., Marketing komuniciranje, Ekonomski fakultet, Subotica, 2017, pp. 213

Vračar D., Strategije tržišnog komuniciranja, Ekonomski fakultet, Beograd, 2017, pp. 233

Vračar D., Strategije tržišnog komuniciranja, Ekonomski fakultet, Beograd, 2017, pp. 234

Kotler P., Marketing menadžment, Prentice-Hall international Editions, New Jersey, 2016, pp. 366

Salai S., Hegediš I., Gubor A., Marketing komuniciranje, Ekonomski fakultet, Subotica, 2017, pp. 218


Ceo tekst: PDF

Povratni linkovi

  • Trenutno nema povratnih linkova


Copyright ⓒ 2013 ..: Visoka škola za poslovnu ekonomiju i preduzetništvo - Beograd :..