ORGANIZACIONA POSVEĆENOST ZAPOSLENIH KAO REZULTAT ZADOVOLJSTVA POSLOM

Đurđijana Ilić Koderman

Sažetak


U savremenim uslovima poslovanja ljudski resurs predstavlja najvredniji resurs koji omogućava ostvarivanje i održanje konkurentske prednosti organizacije. Imajući u vidu ovu konstataciju i ne čudi zašto poslednjih decenija u stručnim i akademskim krugovima raste interesovanje za istraživanje pitanja kako unaprediti, zadržati i motivisati zaposlene da ulažu svoje maksimalne napore u ostvarivanje organizacionih ciljeva. Kako su preduzeća i kapitalno i radno intenzivna, lako se dolazi do zaključka da u zavisnosti od stepena motivisanosti i posvećenosti zaposlenih realizaciji organizacionih ciljeva zavisi i ostvarenje gore navedenog imperativa. Drugim rečima, od stepena u kome se zaposleni identifikuju sa svojom organizacijom zavisi koliko će biti motivisani da ostvare ciljeve iste i da participiraju u unapređenju njene efikasnosti. Ovo znači da organizaciona posvećenost postaje jedna od ključnih determinanti uspeha organizacija 21. veka. Generalno govoreći, zadovoljstvo (satisfakcija) poslom predstavlja stav koji se manifestuje na radnom mestu kao individualno ponašanje zaposlenog i može imati uticaj na organizaciju i organizaciono ponašanje. Zadovoljstvo (satisfakcija) poslom podstiče zaposlene da povećaju učinak i posvećenost organizaciji, istovremeno umanjujući odsustvo sa radnog mesta i uvećavajući interesovanje za struku, te je od nemerljivog značaja posvetiti pažnju uzročno – posledičnom odnosu zadovoljstva poslom i organizacione posvećenosti.


Ključne reči


organizaciona posvećenost, zadovoljstvo poslom, upravljanje ljudskim resursima, upravljanje karijerom

Reference


Radosavljević, Ž., et al. (2017). Employee Organizational Commitment, International Review, 1-2, 18-26.

Meyer, J. P., Herscovitch, L. (2001). Commitment in the workplace: Toward a general model. Human resource management review, 11(3), 299-326.

Grinberg , Baron (1998), Ponašanje ljudi u organizacijama, Beograd: Želnid

Robbins S (2003) ‘’Organizational Behaviour’’, Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall

Meyer, J. P., Allen, N.J. (1991). Commitment in the workplace: Theory, research and application. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.

Eka. S., et al. (2013). The Effect of Organizational Commitment and Organization Identity Strength to Citizenship Behaviour (OCB) Impact on Fire Department and Disaster Employee Performance in Jakarta Indonesia. IOSR Journal of Business and Management, 10(3), 30-36

Miller, D., Lee, J. (2001). The People make the Process: Commitment to Employees, Decision-Making and Performance. Journal of Management, (27), 163–189.

Kanter, R. M. (1968). Commitment and social organization: A study of commitment mechanisms in Utopian communities. American Sociological Review, (33), 499-517.

Grinberg , Baron (1998), Ponašanje ljudi u organizacijama, Beograd: Želnid

Stander, M.W. Rothmann, S. (2010). Psychological empowerment, job insecurity, and employee engagement, South African Journal. 300-315.

Lumley, E.J., Coetzee, M., Tladinyane, R.T., Ferreira, N. (2011). Exploring the job satisfaction and organisational commitment of employees in the information technology environment. Southern African Business Review, 15(1), 100–118.

Janjić I., Ilić Đ., Zadovoljstvo poslom kao merilo subjektivnog uspeha u karijeri, naučno – stručni časopis „Trendovi u poslovanju“, sves. 1, br. 13, 2019. g., Visoka poslovna škola strukovnih studija „Prof. dr Radomir Bojković“ Kruševac, ISSN 2334-816X UDK:005.32:331.101.32, str. 49 – 60

Bajić Z., Čukanović – Karavidić M., „Moć komunikacije kao factor upravljanja ljudskim resursima“, naučno-stručni časopis „Trendovi u poslovanju“, sves. 1, br. 7, 2016. g., Visoka poslovna škola strukovnih studija „Prof. dr Radomir Bojković“ Kruševac, 2016., str. 61-66

Cukanović Karavidic M., Karavidic S., Vujicic S. (2016),, Business education and social skills to leadership competencies,, InternationalReview, No. 1-2/2016, Faculty of Business Economics and Entrepreneurship, Belgrade, ISSN 2217-9739, p.38-45

Janjić I., Ilić Đ., Zadovoljstvo poslom u fazama karijere zaposlenih, Zbornik radova sa treće naučno – stručne konferencije sa međunarodnim učešćem „Trendovi u poslovanju“, održane 16. maja 2019. godine, Visoka poslovna škola strukovnih studija „Prof. dr Radomir Bojković“ Kruševac, str. 193 – 198


Ceo tekst: PDF

Povratni linkovi

  • Trenutno nema povratnih linkova


Copyright ⓒ 2013 ..: Visoka škola za poslovnu ekonomiju i preduzetništvo - Beograd :..