KREATIVNOST U FUNKCIJI RASTA I RAZVOJA MSP

Milan Krstic, Ivan Obradovic, Aleksandar Gajic

Sažetak


Sa globalnog stanovišta posmatrano mala i srednja preduzeća - MSP polako ali sigurno postaju domantni subjekti privređivanja na širem ekonomskom prostoru.  Njihov dalji rast i razvoj u velikoj meri je uslovljen jačanjem njihove konkurentnosti. Jedan od faktora koji uvećava konkurentnost je kreativnost. U tom smislu u ovom radu se prezentuju rezultati sprovedenog teorijskog istraživanja čija polazna pretpostavka bazira na pretpostavci da kreativnost može doprineti unapređenju konkurentnosti, odnosno rastu i razvoju MSP. U istraživanju se sagledavaju dva moguća načina za unapređenje konkurentnosti MSP. Prvi način unapređenja konkurentnosti je kroz kreativan menadžment stvaranjem kreativne organizacione klime čime se unapređuje inovativnost, a koja dalje unapređuje konkurentnost MSP. Drugi način unapređenja konkurentnosti je kroz kreativan proizvod ili uslugu, u širem smislu kroz kreativnu industriju putem uvećanja broja kreativnih proizvoda i/ili usluga što takođe doprinosi do veće konkurentnosti MSP na tržištu. Istraživanjem je potvrđena prethodno uvedena pretpostavka.


Ključne reči


kreativnost, rast i razvoj, MSP, istraživanje

Reference


Arizanović G. , Krstić M., Bojković R. (2010.a). Kreativnost menadžera kao faktor unapređenja kvaliteta poslovnog sistema, XII naučno-stručni skup, “Sistem kvaliteta za uspešno poslovanje i konkurentnost”, Vrnjačka Banja 25.-26.11.2010. godine, str. 216-222, ISBN 978-86-909341-1-9

Arizanović G., Krstić M., Bojković R. (2010.b). Developing Managerial Creativity, International Scientific Conference, MANAGEMENT 2010 (pp. 46-51). Krusevac, Serbia, 17-18 March, 2010: https://www.meste.org%2Fkonf%2FArhiva%2FMan_2010%2Fpdf%2F1_MenadzmentProces%2FArizanovicKrsticBojkovic.pdf&ei=DCHLVfDSFoHTU.

Bešić M., Krstić M., Bojković R., (2007). Istraživanje metodologije za merenje inovacionog kapaciteta preduzeća, Časopis IMK-14, Istraživanje i razvoj, Broj 26-27, 1-2/2007., Str. 51 – 56., Kruševac

Bilton C. (2007). Management nad Creativiy: From Creative Industries to Creative Management. Oxford: First Edition, Bleckwell Publishing Ltd.

Cokpekin Ö, Knudsen P. M. (2011). Does organizational creativity really lead to innovation? DRUID 2011, Innovation, Strategy, And Structure -Organizations,Institutions, Systems and Regions. Copenhagen Business School, Denmark, June 15-17, 2011.

DN. (2015). Kreativna industrija kao svetlo na kraju tunela. Retrieved 08 05, 2015, from Dnevnik, Ekonomija: http://www.dnevnik.rs/ekonomija/kreativna-industrija-kao-svetlo-na-kraju-tunela

DTI. (2005). Creativity, Design and Business Performance,. DTI Economics Paper No. 15, November 2005, Department of Trade and Industry, United Kingdom: https://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCUQFjABahUKEwilos_tpaPHAhVBlRQKHe5jAMo&url=http%3A%2F%2Fwww.ico-d.org%2Fdatabase.

EKIIK. (2015). Evropske kulturne industrije i kulturna politika . Retrieved 08 04, 2015, from https://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CBwQFjAAahUKEwiP44ahqo3HAhVBnSwKHeuKDxI&url=http%3A%2F%2Fwww.fpn.bg.ac.rs%2Fwp-content%2Fuploads%2FEVROPSKE-KULTURNE-INDUSTRIJE-I-KULTURNA-POLITIKA.ppt&ei=XZa_Vc_AFMG6sgHrl

Krstić M. (2013). Upravljanje inovacijama. Beograd: Visoka škola za poslovnu ekonomiju i preduzetništvo.

Krstić M., Krstić I. (2010). Standardizacija i mala i srednja preduzeća, XII naučno-stručni skup, “Sistem kvaliteta za uspešno poslovanje i konkurentnost”, Vrnjačka Banja 25.-26.11.2010. godine, str. 171-177, ISBN 978-86-909341-1-9

Milošević D. (2012). Strategija rasta i razvoja preduzeća. Beograd: Visoka škola za poslovnu ekonomiju i preduzetništvo.

Morris M. (2015). Enhancing Organisational Creativity - A Literature Review. Retrieved 08 10, 2015, from www.future-edge.co.nz/Files/Organisational.pdf

RZS. (2013). Upit iz baze podataka, Republički zavod za statistiku, Republika Srbija,http://webrzs.stat.gov.rs/WebSite/public/ReportView.aspx

Skorup A, Krstić M., Cogoljević M., (2013). Trendovi e - poslovanja u uslužnoj delatnosti, Časopis, TRENDOVI U POSLOVANJU, Godina I, Sveska 1., strana, 97-108., Visoka poslovna škola prof. Dr Radomir Bojković, ISSN 2334-816X, https://www.vspep.edu.rs/trendovi/,

SRKIMSP. (2013). Strategija razvoja konkurentnih i inovativnih malih i srednjih preduzeća za period od 2008. do 2013. godine, Vlada Republike Srbije, http://www.srbija.gov.rs/vesti/dokumenti_sekcija.php?id=45678

Wadhwani D. (2014). Blog Adobe. Retrieved 08 10, 2015, from Creativity Drives Business Success: http://blogs.adobe.com/conversations/2014/09/creativity-drives-business-success.html

ZOPD. (2015). zakon o privrednim društvima, ("Sl. glasnik RS", br. 36/2011, 99/2011, 83/2014 - dr. zakon i 5/2015), http://paragraf.rs/propisi/zakon_o_privrednim_drustvima.html

ZOPR. (2014). Zakon o postupku registracije u agenciji za privredne registre ("Sl. glasnik RS", br. 99/2011 i 83/2014), http://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_postupku_registracije_u_agenciji_za_privredne_registre.html

ZOR. (2013). Zakon o računovodstvu, “Službeni glasnik RS” br.62/2013. http://www.nbs.rs/export/sites/default/internet/latinica/20/zakoni/rac_racunovodstvo.pdf


Ceo tekst: PDF

Povratni linkovi

  • Trenutno nema povratnih linkova


Copyright ⓒ 2013 ..: Visoka škola za poslovnu ekonomiju i preduzetništvo - Beograd :..